Génération Twingo, Club Twingo : Association Loi 1908, Site Web, Forum, Rassemblement, Tout sur la Twingo 1 et 2 !
 
AccueilSite webFAQRechercherS'enregistrerConnexion
Le site Web de Génération Twingo : www.generation-twingo.fr
Twingo, à vous d'inventer la vie qui va avec.

Partagez | 
 

 Eletric or injection problem?

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Eletric or injection problem?   Jeu 15 Fév 2018 - 20:53

Hi i'm an italian user and i can talk only English and Italian because i studied Spanish only.
I'm here because i have a problem from several days... My car, when i turn on it, it isn't constant with rpm... It is as it less rpm at begin with short gears, while with 30-40 kmh and third gear this problem doesn't represent... Today the car less rpm also with 30 Kmh and i don't know the reason... I change battery, oil, oil filter, air filter, spark plugs, front breaks and rear breaks... This problem begin in January but it was very importart because the car was undriveable because often only three cilindres ran... For this i change spark plugs and the problem was less but remain and it is a little important at 8 o'clock (first ignition)... I haven't never warm engine, but this problem is strange... I change battery for this but the problem remain and i think that can be the cables that connect spark plugs or control unit or a sensor or another problem that i don't know... i don't buy anything because i don't want buy another pieces without resolv this problem that it isn't more important but it is annoying and i'm scared to lose my car and create more important problems... so you have a solution of this problem or this problem apperead also with your car... for any sort of description i send new messages, photo o video... Thanks a lot!

P.S.: This problem apper also with N gear for a bit time, i think also at injection but i don't know!!
Revenir en haut Aller en bas
Clemt
Fan de Twingo
Fan de Twingo
avatar

Messages : 151
Localisation : Seine et marne 77

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Jeu 15 Fév 2018 - 21:51

Hi ! And welcome here !  Hello

Do you know the years of production of your twingo and which engine is in it ? 

Without theses informations that can be difficult to help you to solve your problems Smile

About the problems you have, that can probably be  : ignition coil and/or spare plug wire and/or TDC sensor but that would be easier if we know more about your twingo Smile

.... . .. ...... . . .. .. . ..... .. ... .. .. ... . . . . ... . . . . . . . .. ... .. . . . . .
bleu blanc rouge

Présentation: Twingo 1 phase 3 Rouge cerise/velours rouge
http://forum.generation-twingo.fr/t13898-ph3-rouge-cerise-d4f-702
Revenir en haut Aller en bas
trémolin
Collectioneur de Twingo
Collectioneur de Twingo
avatar

Messages : 562
Age : 54
Localisation : Strasbourg

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Jeu 15 Fév 2018 - 22:05

Hello, please try to translate your request from your preferred language in French with an online translator.
Revenir en haut Aller en bas
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Jeu 15 Fév 2018 - 22:12

Clemt a écrit:
Hi ! And welcome here !  Hello

Do you know the years of production of your twingo and which engine is in it ? 

Without theses informations that can be difficult to help you to solve your problems Smile

About the problems you have, that can probably be  : ignition coil and/or spare plug wire and/or TDC sensor but that would be easier if we know more about your twingo Smile


Good Evening!
So the car was producted in 2002 and it has this engine: 43 Kw 1.2 8v... It is the basic and the most common Twingo probably and it is more simple, but my mechanic didn't find this problem, because he was sure that was the fault battery!
Thanks!!
Revenir en haut Aller en bas
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Jeu 15 Fév 2018 - 22:16

trémolin a écrit:
Hello, please try to translate your request from your preferred language in French with an online translator.



Salut je suis un utilisateur italien et je ne peux parler que l'anglais et l'italien parce que j'ai étudié l'espagnol seulement.
Je suis là car j'ai un problème depuis plusieurs jours ... Ma voiture, quand je l'allume, ce n'est pas constant avec les tr / min ... C'est comme ça moins de régime au début avec des vitesses courtes, alors qu'avec 30- 40 kmh et troisième vitesse ce problème ne représente pas ... Aujourd'hui la voiture moins tr / min également à 30 Kmh et je ne connais pas la raison ... Je change de batterie, huile, filtre à huile, filtre à air, bougies d'allumage, avant Pauses et frein arrière ... Ce problème commence en janvier mais il était très important car la voiture était impraticable car souvent seulement trois cilindres couraient ... Pour cela je change de bougies et le problème était moindre mais reste et c'est un peu important à 8 heures (premier allumage) ... Je n'ai jamais chauffé le moteur, mais ce problème est étrange ... Je change de batterie pour cela mais le problème persiste et je pense que ça peut être les câbles qui relient les bougies d'allumage ou unité de contrôle ou un capteur ou un autre problème que je ne connais pas ... je n'achète rien parce que je ne veux pas acheter d'autres pièces sans résoudre ce problème qu'il n'est pas plus impo Mais c'est ennuyeux et j'ai peur de perdre ma voiture et de créer des problèmes plus importants ... donc vous avez une solution de ce problème ou ce problème apparait aussi avec votre voiture ... pour toute sorte de description j'envoie de nouveaux messages , photo o video ... Merci beaucoup!

P.S .: Ce problème apparait aussi avec N gear pour un peu de temps, je pense aussi à l'injection mais je ne sais pas !!



I hope that is a reliable translation!
Thanks a lot!!
Revenir en haut Aller en bas
Clemt
Fan de Twingo
Fan de Twingo
avatar

Messages : 151
Localisation : Seine et marne 77

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 6:53

ok thank you, I don't have this engine (D7F) but the problem you have seems common

Do you know how old is you ignition coil and spare plug wire ? 

If they are old, you would replace it, it's very easy to do that, quick and not expensive.

/// francais
OK merci, je n'ai pas ce moteur (d7f) mais ton problème semble commun. 

Est ce que tu sais quel âge on tes bobines et faisceau d'allumage ? 

Si ils sont vieux c'est probablement ça. C'est rapide, facile et pas cher à remplacer.

.... . .. ...... . . .. .. . ..... .. ... .. .. ... . . . . ... . . . . . . . .. ... .. . . . . .
bleu blanc rouge

Présentation: Twingo 1 phase 3 Rouge cerise/velours rouge
http://forum.generation-twingo.fr/t13898-ph3-rouge-cerise-d4f-702
Revenir en haut Aller en bas
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 7:18

Clemt a écrit:
ok thank you, I don't have this engine (D7F) but the problem you have seems common

Do you know how old is you ignition coil and spare plug wire ? 

If they are old, you would replace it, it's very easy to do that, quick and not expensive.

/// francais
OK merci, je n'ai pas ce moteur (d7f) mais ton problème semble commun. 

Est ce que tu sais quel âge on tes bobines et faisceau d'allumage ? 

Si ils sont vieux c'est probablement ça. C'est rapide, facile et pas cher à remplacer.

Okay okay maybe this pieces are very old, but i don't know because i take my car after 7 owners!Last thing: There isn't a way to ckeck the conductivity and efficienty of this parts, because my dad is an eletrician and this is an electric problem... Another answer: If i do anything can i create new problem more serious?
Thanks!


D'accord d'accord peut-être que ces pièces sont très anciennes, mais je ne sais pas car je prends ma voiture après 7 propriétaires! Dernière chose: il n'y a pas moyen de vérifier la conductivité et l'efficacité de ces pièces, car mon père est un eletricien C'est un problème électrique ... Une autre réponse: Si je fais quelque chose, puis-je créer un nouveau problème plus grave?
Merci!

Revenir en haut Aller en bas
trémolin
Collectioneur de Twingo
Collectioneur de Twingo
avatar

Messages : 562
Age : 54
Localisation : Strasbourg

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 17:27

I agree with Clemt, if it's the coil normaly you must also feel à lost of engine power
Je suis d'accord avec Clemt, si c'est la bobine tu devrais aussi ressentir une perte de puissance moteur.

You can mesure the resistances as follow, those values are right for my old D7F unfortunatly i don't know if your coil is the same.

Revenir en haut Aller en bas
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 18:27

trémolin a écrit:
I agree with Clemt, if it's the coil normaly you must also feel à lost of engine power
Je suis d'accord avec Clemt, si c'est la bobine tu devrais aussi ressentir une perte de puissance moteur.

You can mesure the resistances as follow, those values are right for my old D7F unfortunatly i don't know if your coil is the same.


Okay okay perfect.. I read that the cables have a resistance and if their resistance is too high, means that the cables doesn't permit current's flow... So tomorrow i check coil and spark plugs! I hope that this components are damaged so i can substitute and avoid mechanician.... For now thanks a lot and this image is very important to check values of the coil... I think that check also pipette (the last part of spark plugs that connect cable with sparks)!!
Thanks a lot, tomorrow i will say the results of this check!!
Revenir en haut Aller en bas
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 18:29

Giordano a écrit:
trémolin a écrit:
I agree with Clemt, if it's the coil normaly you must also feel à lost of engine power
Je suis d'accord avec Clemt, si c'est la bobine tu devrais aussi ressentir une perte de puissance moteur.

You can mesure the resistances as follow, those values are right for my old D7F unfortunatly i don't know if your coil is the same.


Okay okay perfect.. I read that the cables have a resistance and if their resistance is too high, means that the cables doesn't permit current's flow... So tomorrow i check coil and spark plugs! I hope that this components are damaged so i can substitute and avoid mechanician.... For now thanks a lot and this image is very important to check values of the coil... I think that check also pipette (the last part of spark plugs that connect cable with sparks)!!
Thanks a lot, tomorrow i will say the results of this check!!

//French

Okay okay parfait .. J'ai lu que les câbles ont une résistance et si leur résistance est trop élevée, cela signifie que les câbles ne permettent pas le débit du courant ... Alors demain je vérifie la bobine et les bougies! J'espère que ces composants sont abîmés donc je peux les remplacer et éviter les mécaniciens .... Pour l'instant merci beaucoup et cette image est très importante pour vérifier les valeurs de la bobine ... Je pense que la pipette aussi vérifie (la dernière partie de l'étincelle prises qui connectent le câble avec des étincelles) !!
Merci beaucoup, demain je vais dire les résultats de cette vérification !!
Revenir en haut Aller en bas
trémolin
Collectioneur de Twingo
Collectioneur de Twingo
avatar

Messages : 562
Age : 54
Localisation : Strasbourg

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 19:03

Cables is an another thing, so far as I know you can't mesure those simply with a multimetre. I've tried it and what I remenber there wasn't any resistance, like the cable hasn't contact, very strange but the cables where OK.
Revenir en haut Aller en bas
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 19:24

trémolin a écrit:
Cables is an another thing, so far as I know you can't mesure those simply with a multimetre. I've tried it and what I remenber there wasn't any resistance, like the cable hasn't contact, very strange but the cables where OK.
Ah okay and there isn't way to check this components?
Revenir en haut Aller en bas
trémolin
Collectioneur de Twingo
Collectioneur de Twingo
avatar

Messages : 562
Age : 54
Localisation : Strasbourg

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Ven 16 Fév 2018 - 21:33

The cable test is done under high voltage I believe. Some garages are possibly equiped to do this, if not, garages for trucks, you can test everything there.

Le test des cables est fait sous haute tension je crois. Certains garage sont possiblement équipés pour faire ça, si non, les garages pour camions, tu peux tout tester là-bas.
Revenir en haut Aller en bas
dany
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 82
Age : 66
Localisation : Troyes

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Dim 18 Fév 2018 - 21:11

Vous pouvez pas faire ça en Français......????
Revenir en haut Aller en bas
Giordano
Jeune Twinguiste
Jeune Twinguiste
avatar

Messages : 9

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Mar 27 Fév 2018 - 13:34

trémolin a écrit:
The cable test is done under high voltage I believe. Some garages are possibly equiped to do this, if not, garages for trucks, you can test everything there.

Le test des cables est fait sous haute tension je crois. Certains garage sont possiblement équipés pour faire ça, si non, les garages pour camions, tu peux tout tester là-bas.

I checked cables and i see that they are blighted... i changed their and now the car is a clock.. it is perfect and now it haven't more problems... Thanks a lot to everyone and see you again!!

J'ai vérifié les câbles et je vois qu'ils sont gâtés ... j'ai changé leur et maintenant la voiture est une horloge .. c'est parfait et maintenant il n'y a plus de problèmes ... Merci beaucoup à tout le monde et à bientôt !!
Revenir en haut Aller en bas
Pantwingo
Fan de Twingo
Fan de Twingo
avatar

Messages : 243
Age : 72
Localisation : 88100 saint dié des vosges

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Mar 27 Fév 2018 - 20:15

hello et cheers , ... les étincelles sont meilleures en français, c'est pour cela qu'elles sont beaucoup plus bleues ! lol! Super
Revenir en haut Aller en bas
trémolin
Collectioneur de Twingo
Collectioneur de Twingo
avatar

Messages : 562
Age : 54
Localisation : Strasbourg

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Mar 27 Fév 2018 - 22:40

Big wheel keep on turning, proud Mary keep on burning, rolling, rolling, ...
Revenir en haut Aller en bas
Clemt
Fan de Twingo
Fan de Twingo
avatar

Messages : 151
Localisation : Seine et marne 77

MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   Mer 28 Fév 2018 - 22:14

Giordano a écrit:
trémolin a écrit:
The cable test is done under high voltage I believe. Some garages are possibly equiped to do this, if not, garages for trucks, you can test everything there.

Le test des cables est fait sous haute tension je crois. Certains garage sont possiblement équipés pour faire ça, si non, les garages pour camions, tu peux tout tester là-bas.

I checked cables and i see that they are blighted... i changed their and now the car is a clock.. it is perfect and now it haven't more problems... Thanks a lot to everyone and see you again!!

J'ai vérifié les câbles et je vois qu'ils sont gâtés ... j'ai changé leur et maintenant la voiture est une horloge .. c'est parfait et maintenant il n'y a plus de problèmes ... Merci beaucoup à tout le monde et à bientôt !!

Super ! 

Thank you for your feedback ! 

bye  cheers

.... . .. ...... . . .. .. . ..... .. ... .. .. ... . . . . ... . . . . . . . .. ... .. . . . . .
bleu blanc rouge

Présentation: Twingo 1 phase 3 Rouge cerise/velours rouge
http://forum.generation-twingo.fr/t13898-ph3-rouge-cerise-d4f-702
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: Eletric or injection problem?   

Revenir en haut Aller en bas
 

Eletric or injection problem?

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Génération Twingo, Association loi 1908 :: Twingo 1 (1993-2007) :: Mécanique :: En Panne-